Innoveren in de praktijk | Systemisch Werk | Het innerlijke kind van de leerkracht

Breedvormend onderwijs

Dit is een artikel van Hogeschool Leiden, partner in het WCD-programma.
Tekst: Nynke Verdoner

Als projectleider bij Centrum onderwijs & innovatie Leiden werk ik aan heel verschillende projecten. Zo begeleid ik cultuur trajecten in (onderwijs)teams, ben docent aan de schoolleidersopleiding bij Penta Nova, coördineer ik het Whole Child development project in samenwerking met het NIVOZ en begeleid maatschappelijke opstellingen rondom onderwijs thema’s. En ondanks dat dit heel verschillende werkzaamheden zijn, maak ik het bijzondere moment mee waarop alles bij elkaar lijkt samen te komen. Het komt samen in een voor mij urgente boodschap. Om de uitdagingen van het onderwijs te boven te komen en ‘ander’ onderwijs te creëren is er nodig dat wij als onderwijs professionals innerlijk aan de slag gaan, ons eigen innerlijke kind gaan zien en er zorg voor gaan dragen.

Lees het hele artikel van Nynke Verdoner.